🇬🇧 In English
Lataa PDF:nä

Teemu Hörkkö

OhjelmoijaCurriculum Vitae

Työkokemus

Frozenbyte Oy elokuu 2016 — nykyhetki

  • Julkaistut projektit: Has-Been Heroes, Nine Parchments, Trine 4, Starbase ja Trine 5.
  • Pääasiallinen työkokemus gameplay- ja pelimoottoriohjelmoinnista C++ ohjelmointikielellä.
    • Työskentelin konsolikäännösten alkuunsaattamisessa Nintendo Switchille, toteutin mm. tuen Nintendo Switch JoyCon ja Pro Controller ohjaimille sekä HD rumble ominaisuudelle.
    • Nine Parchments projektissa toteutin laajan osuuden pelimoottorin alemman tason netgame rajapinnasta Nintendo Switch ja Microsoft Xbox One pelikonsoleille.
    • Yleistä gameplay-, audio- ja efektiohjelmointia Trine 4 ja Trine 5 projekteissa. Toteutin useita eri suurusluokkien ominaisuuksia ja mekaniikkoja, kuten pulmien viimeistelyä koodissa sekä fysiikka-gameplay elementtien luontia.
    • Starbase projektissa toteutin avaruusaluseditorin työkaluja (mm. maalaus- ja dekaalityökalut) ja niihin liittyviä GUI-komponentteja.

Media7 verkkomedia elokuu 2015 — heinäkuu 2016

  • Mediatuotantoa Suomen Adventtikirkolle, mm. radio-ohjelman leikkaus, videoiden tekstitystä suomen kielelle ja kirkonmenojen internet streamaus.
  • Kehitin Media7 Raamattuopiston nettisivut integroidulla ylläpitopaneelilla uusien kurssien, kyselylomakkeiden ja muiden sisältösivujen luontiin.

Kajak Gamedev Lab nettisivut tammikuu — helmikuu 2014

  • Kehitin sisällönhallintajärjestelmän (CMS) Kajaanin Ammattikorkeakoulun pelilinjalle.

Työharjoitus Pulse247:lla elokuu — joulukuu 2013

  • Päivitys- ja ylläpitotyötä verkkokaupan sisäistä ylläpitopaneelia varten.

Netpal Oy syyskuu 2009 — joulukuu 2014

  • Nettisivut pienelle videopalvelulle paikallisesti tuotetulle sisällölle.
  • Muuta mediatuotantoa, sisältäen mainosten graafista suunnittelua ja muuta videoeditointia. Työt olivat pääasiallisesti projektiluontoisia.

Koulutus

Kajaanin Ammattikorkeakoulu 2011 — 2014

Tietojenkäsittelyn tradenomin alempi korkeakoulututkinto, keskittyen peli- ja pelimoottorikehitykseen. Kirjoitin opinnäytetyöni komponentti-pohjaisesta objektinhallinnasta pelinkehityksessä (Entity-Component-System framework).

Ohjelmointikokemus

C++ Pääasiallinen työkokemukseni on C++ kielellä pelinkehityksessä, käyttäen yrityksen omaa C++-pelimoottoria.
PHP Minulla on paljon kokemusta PHP-kielen käytöstä sellaisenaan sekä Laravel-frameworkin kanssa.
Python Python-kokemukseni on kertynyt pääasiassa kirjoittamalla erilaisia pieniä sovelluksia ja skriptejä sekä nettisivujen backendissä.
HTML & CSS Perus HTML ja CSS ovat minulla erinomaisesti hallussa sivustojen rungon ja tyylittelyn luontiin. Myös SCSS on tuttu.
JavaScript JavaScript on minulle hyvin tuttu sekä freelance että harrastepohjalta.
TypeScript Vielä uudehko tuttavuus, mutta kieli on lähellä JavaScriptiä joka minulta sujuu.
React Olen käyttänyt Reactia sekä Laravel ja Inertia.js että Node.js ja Next.js frameworkien yhteydessä.
SQL Minulla on kokemusta tämän tietokantojen hakukielen käytöstä MySQL/MariaDB ja SQLite tietokantojen kanssa.
Lua Tämä skriptauskieli on minulle erityisesti tuttu World of Warcraft pelin addon koodauksesta.
C# Jonkin verran kokemusta pääasiallisesti pienten Windows Form sovellusten koodaamisesta sekä Unity ja XNA pelinkehityksestä.
Java Vähän kokemusta Android puhelinsovelluksen kehityksestä.

Palvelinhallinta

Linux palvelinhallinta on myös minulle perustasolla tuttua sillä olen konfiguroinut ja hallinnoin omaa virtuaalipalvelintani DigitalOceanilla. Käytän sitä web-hostaamiseen ja omille projekteilleni. Palvelin käyttää Ubuntu Linuxia tyypillisen LAMP stackin ja Pythonin kanssa.