🇬🇧 In English
Lataa PDF:nä

Teemu Hörkkö

OhjelmoijaCurriculum Vitae

Työkokemus

Tremedia Ky tammikuu 2025 — nykyhetki

  • Tremedian Rehti CMS, Booking ja Store PHP-järjestelmien kehitystyöt ja kustomointi asiakkaan tarpeisiin.
  • Kirjautumis- ja maksuintegraatiot Rehti Store järjestelmään.
  • Automoidun asiakaspalveluwidgetin kehitys Typescriptillä ja Reactilla, jolla asiakas voi helposti hakea tarvitsemaansa tietoa ja ottaa yhteyttä.
  • Apache- ja PHP-palvelinten hallinnointitehtävät.

Frozenbyte Oy elokuu 2016 — marraskuu 2024

  • Julkaistut projektit: Has-Been Heroes, Nine Parchments, Trine 4, Starbase ja Trine 5.
  • Kehitystä C++-kielellä, gameplay- ja pelimoottoriohjelmointia.
    • Gameplay-, audio- ja efektiohjelmointia sekä GUI-kehitystä Trine 4, Trine 5 ja Starbase projekteissa.
    • Kokemusta Nintendo Switch, Sony PS4 ja Microsoft Xbox One -ohjelmoinnista, sis. konsolikäännösten alkuunsaatto ja net game-rajapintaohjelmointi.

Media7 verkkomedia elokuu 2015 — heinäkuu 2016

  • Mediatuotantoa Suomen Adventtikirkolle, mm. radio-ohjelman leikkaus, videoiden tekstitystä suomen kielelle ja kirkonmenojen internet streamaus.
  • Kehitin Media7 Raamattuopiston nettisivut integroidulla ylläpitopaneelilla uusien kurssien, kyselylomakkeiden ja sisältösivujen luontiin.

Kajak Gamedev Lab nettisivut tammikuu — helmikuu 2014

  • Kehitin sisällönhallintajärjestelmän (CMS) Kajaanin Ammattikorkeakoulun pelilinjalle.

Työharjoitus Pulse247:lla elokuu — joulukuu 2013

  • Päivitys- ja ylläpitotyötä verkkokaupan sisäistä ylläpitopaneelia varten.

Netpal Oy syyskuu 2009 — joulukuu 2014

  • Nettisivut pienelle videopalvelulle paikallisesti tuotetulle sisällölle.
  • Muuta mediatuotantoa, sisältäen mainosten graafista suunnittelua ja muuta videoeditointia. Työt olivat pääasiallisesti projektiluontoisia.

Koulutus

Kajaanin Ammattikorkeakoulu 2011 — 2014

Tietojenkäsittelyn tradenomin alempi korkeakoulututkinto, keskittyen peli- ja pelimoottorikehitykseen. Kirjoitin opinnäytetyöni komponentti-pohjaisesta objektinhallinnasta pelinkehityksessä (Entity-Component-System framework).

Ohjelmointikokemus

C++ Pääasiallinen C++-kokemukseni on karttunut pelinkehityksessä.
PHP Minulla on paljon kokemusta PHP-kielen käytöstä ilman sekä Laravel-frameworkin kanssa.
Python Python-kokemukseni on kertynyt pääasiassa kirjoittamalla erilaisia pieniä sovelluksia ja skriptejä sekä nettisivujen backendissä.
HTML & CSS HTML ja CSS ovat minulla erinomaisesti hallussa sivuston ulkoasun luontiin ja tyylittelyyn. Myös SCSS on tuttu.
JavaScript & Typescript Moderni JavaScript on minulle hyvin tuttua. TypeScriptiin olen perehtynyt React-sovellusten kehityksen yhteydessä.
React Olen käyttänyt Reactia sekä Laravel ja Inertia.js että Node.js ja Next.js frameworkien yhteydessä.
SQL Minulla on kokemusta SQL:n käytöstä MySQL/MariaDB ja SQLite tietokantojen kanssa.
Lua Tämä skriptauskieli on minulle erityisesti tuttu World of Warcraft pelin addon koodauksesta.
C# Jonkin verran kokemusta pääasiallisesti pienten Windows Form sovellusten koodaamisesta sekä Unity ja XNA pelinkehityksestä.
Java Vähän kokemusta Android-puhelinsovelluksen kehityksestä.

Palvelinhallinta

Linux palvelinhallinta on myös minulle tuttua sillä olen konfiguroinut ja hallinnoin omia virtuaalipalvelimiani Hetznerillä. Käytän niitä web-hostaamiseen ja omille projekteilleni. Palvelimet käyttävät Ubuntu Linuxia tyypillisen LAMP stackin ja Pythonin kanssa.

Olen myös perehtynyt Docker-palvelinkonfigurointiin ja palvelimellani ajetaan useampia ohjelmia ja palveluita Docker-kontteina.

Musiikki

Vapaa-ajallani aina toisinaan sävellän musiikkia FL Studiota käyttäen. Tekemäni materiaali vaihtelee aina rauhallisista balladeista korkea-energiseen elektrooniseen musiikkiin.

Musiikkini voit löytää musiikkiholvi-sivustoltani.